De Nutri-score… Hebben jullie deze al op de verpakkingen staan? Of zijn jullie het van plan? Lees dan vooral even verder. Het algoritme van de Nutri-Score is namelijk gewijzigd. En dat kan behoorlijk wat gevolgen hebben voor je brand en je verpakkingen.
Een deel van de consumenten wordt zich steeds bewuster van de voetafdruk van hun voedsel: van de impact op het milieu en klimaat, maar ook van de impact op hun eigen gezondheid. Ze stellen steeds hogere eisen aan de manier waarop voedsel geproduceerd wordt. Dit geldt ook voor de verpakkingen. Consumenten willen min...
Een product recall… oef.. dat wens je echt niemand toe. 😱 Een recall is niet alleen erg vervelend voor je klanten, maar ook een kostbare en tijdslurpende aangelegenheid voor je bedrijf. En het kan het imago van je bedrijf flink schaden. Dus wees voorbereid.
Vertellen over de kracht van Artwork Connect, op hét kennisplatform voor de verpakkende industrie. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. 😎
en Product Information Management-systeem (PIM) is software waarmee je al je productinformatie op één plek kunt beheren én vervolgens efficiënt kunt delen op verschillende platforms en via meerdere verkoopkanalen. En dat is handig, want de hoeveelheid productdata neemt snel toe. Consumenten willen steeds meer relevan
Duurzame verpakkingen zijn niet alleen beter voor het milieu, maar ook voor de verkoop van je producten. Steeds meer consumenten vinden het belangrijk dat producten in een duurzame verpakking zitten. Lees onze tips voor duurzaam verpakken!
Zoals je weet is er voor het ontwerpen en ontwikkelen van een product veel productinformatie nodig. Technische specificaties, prijsinformatie, materialen, ingrediënten, etc. Met een PDM-systeem kun je al deze productdata op één plek beheren en toegankelijk maken voor iedereen die de gegevens nodig heeft, tijdens de...
De consumentenvraag in de detailhandel van voedingsmiddelen is de afgelopen jaren sterk veranderd. In plaats van alleen maar te letten op prijs en kwaliteit van voedselproducten, zijn consumenten nu meer geïnteresseerd in aspecten, zoals duurzaamheid, gezondheid en gemak.Als gevolg hiervan moeten speciaalzaken en s...
Het is weer de tijd van het jaar om terug te blikken op wat er allemaal gebeurd is. We begonnen 2022 met positief nieuws. De wereld gaat langzaam weer open. Dat betekent weer meer mogelijkheden voor productie en commercie. Helaas kwam er al snel een einde aan het positivisme. De achterstand in productie is door de c...
Bedrijven in de voedingssector krijgen vaker de vraag om te garanderen dat hun producten op een sociaal en milieuvriendelijke manier zijn gemaakt. Een belangrijke reden is de groeiende bezorgdheid van consumenten over de impact van hun aankopen op de planeet en de mensen die daarop leven.
Je hebt een artwork management tool maar je kunt niet meer bij je data. Dit betekent nogal iets. Wat de oorzaak ook is. Een technische storing, gegevensverlies, diefstal of faillissement van de softwareleverancier. De consequenties kunnen variëren van ongemak en verlies van productiviteit tot financiële schade en re...
Wij weten allemaal dat een verpakking een van de belangrijkste onderdelen is van je product. De verpakking beschermt niet alleen het product tijdens transport en opslag, het is ook nog de uitgelezen plek om je merk te laten zien aan de consument. Daarnaast moet de informatie op de verpakking voldoen aan de wettelijk...
Een verpakking vertelt het verhaal van jouw merk en product. Via de verpakking communiceer je waar het merk voor staat en wat consumenten van het product kunnen verwachten. De verpakking draagt bij aan de merkbeleving van consumenten en is een essentieel onderdeel van de merkcommunicat...
Informatiebeveiliging is een belangrijk speerpunt. Data die over klanten en processen gaat dient natuurlijk met de grootste zorg beschermd te worden. Iedereen weet dat een hack enorme (financiële en imago) schade tot gevolg kan hebben. Data is onbereikbaar en processen komen stil te liggen. Hoe ga je er dan toch voo...
De overheid heeft een vervolg gegeven aan het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Sinds 2022 geldt de nieuwe Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV). Met deze aanpak moet het voor de consument makkelijker worden om te kiezen voor gezonde voeding. En om ervoor te zorgen dat minder mensen te zwaar zijn of wo...
Voor de consument moet het duidelijker worden welk soort brood er echt in het schap ligt. Het broodschap zal er wat namen en etiketten betreft dus anders uitzien. Volgens de nieuwe regels moet bij elk brood duidelijk vermeld worden om welk type brood het gaat. Wit, bruin of volkeren en vooral ook waar het van gemaa...
Een verpakking heeft bepaalde vaste onderdelen. De productnaam, merknaam, eventuele afbeeldingen en wettelijke informatie zijn vaste prik bij het ontwerpen van verpakkingen. Tegenwoordig komen daar ook nog allerlei soorten logo’s bij. Bijvoorbeeld het Beter Leven Keurmerk, het Weidemelklogo en tegenwoordig zien we o...
Krapte aan grondstoffen en forse prijsstijgingen De levensmiddelenindustrie kampt met schaarste en hoge prijzen van grondstoffen zoals o.a. koffie, granen, suiker en plantaardige oliën. Hierdoor is het maken van producten met de gebruikelijke grondstoffen steeds ingewikkelder en heeft dit gevolgen voor gemaakte pri...
Het is eindelijk zomer, tijd voor vakantie! Heerlijk als je zelf weg bent, maar als je een paar weken het werk van een collega overneemt kan dit voor frustratie zorgen. Het kan zijn dat je geen overdacht hebt gekregen en wekenlang alleen maar in verschillende mailboxen aan het zoeken bent naar de laatste status van...
Als levensmiddelenproducent en/of retailer ben je altijd waakzaam als het gaat om het voorkomen van een terughaalactie. Toch kan dit de beste overkomen. Of het nu gaat om een productiefout, een houdbaarheidsdatum die niet klopt, of een fout op het etiket, het updaten van een verpakking is tegenwoordig regelmatig aa...
Werkt jouw bedrijf al met GS1 Data Source? Deze centrale databron, waarin leveranciers en fabrikanten productdata kunnen publiceren en delen met retailers en groothandels, maakt een opmars. Zo willen retailers uit de tuin- en diersector de GS1 Data Source eind van dit jaar als enige databron gebruiken, voor meer...