Terugblik 2022

9 Dec
2022

Het is weer de tijd van het jaar om terug te blikken op wat er allemaal gebeurd is. We begonnen 2022 met positief nieuws. De wereld gaat langzaam weer open. Dat betekent weer meer mogelijkheden voor productie en commercie. Helaas kwam er al snel een einde aan het positivisme. De achterstand in productie is door de coronapandemie is en door de oorlog alleen maar toegenomen. Er zijn nog steeds wereldwijde tekorten in papier, karton, plantaardige olie en graan. Daarnaast zijn fossiele brandstoffen, zoals gas, enorm in prijs gestegen. Dit zorgt voor druk op grondstof- en productieprijzen.

Gelukkig was 2022 niet helemaal negatief. Door alle veranderingen in de wereld zijn we bewuster gaan kijken naar wat we doen en welke impact het heeft. Mede door alle tekorten in de markt zijn we gaan focussen op efficiënt werken en wendbaar zijn in welke ingrediënten en verpakkingen wij gebruiken.

Deze trends en ontwikkelingen hebben wij gezien in 2022

Minder plastic multipacks
Geen handgrepen meer bij multipacks
  • Verduurzaming door bijvoorbeeld vermindering plastic en statiegeld op kleine plastic flesjes in Nederland.
  • Verbetering gebruikerservaring door integreren QR-codes of NFC-tags op verpakkingen.
  • Minimalistische verpakking designs die het product zelf laten spreken.
  • Meer gebruik van mobile ready hero images en 3D packshots voor e-commerce.

In 2023 kunnen we uitkijken naar weer nieuwe innovaties in design en (duurzame) materialen. Daarnaast wachten wij nog op een besluit over het officiële gebruik van Nutri-score en zal vanaf april 2023 statiegeld op drankblikjes ingaan. Ook wordt er nog gewerkt aan een BTW verlaging op groente en fruit en zijn er onderzoeken gaande naar de impact van een zogenoemde suikertaks. Kortom, ook in het nieuwe jaar staan we niet stil.

Jumbo vegan chocolade verpakkingen
Blogs

Ready to recall: terugroepacties uitvoeren of voorkomen

Een product recall… oef.. dat wens je echt niemand toe. 😱 Een recall is niet alleen erg vervelend voor je klanten, maar ook een kostbare en tijdslurpende aangelegenheid voor je bedrijf. En het kan het imago van je bedrijf flink schaden. Dus wees voorbereid.

Blogs

Consumententrends in de food detailhandel zorgen voor verandering

De consumentenvraag in de detailhandel van voedingsmiddelen is de afgelopen jaren sterk veranderd. In plaats van alleen maar te letten op prijs en kwaliteit van voedselproducten, zijn consumenten nu meer geïnteresseerd in aspecten, zoals duurzaamheid, gezondheid en gemak.Als gevolg hiervan moeten speciaalzaken en s...

Blogs

Wat gebeurt er als je niet meer bij je data kunt?

Je hebt een artwork management tool maar je kunt niet meer bij je data. Dit betekent nogal iets. Wat de oorzaak ook is. Een technische storing, gegevensverlies, diefstal of faillissement van de softwareleverancier. De consequenties kunnen variëren van ongemak en verlies van productiviteit tot financiële schade en re...

Deze website maakt gebruik van cookies, door “Accepteren" staat u dit toe, We gebruiken cookies om de beste ervaring op onze website te bieden. Als je deze site blijft gebruiken, gaan we ervan uit dat je hier tevreden mee bent. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie.