De retail is een competitieve en dynamische sector. Dat geldt zeker voor de productpresentatie en het bewaren van merkconsistentie over alle kanalen en verpakkingen. Hierbij zijn wijzigingen van grote ranges heel gebruikelijk en wil je dus niet verdwalen in een zee van diverse artwork en versies. Bovendien is een snel en een kostenefficiënt proces cruciaal om de concurrentie, met veelal A-merken, voor te blijven.
Samenwerken vanuit één centrale omgeving en op basis van een schaalbaar en flexibel proces? Dit kan met Artwork Connect.
In het retailkanaal kan de verpakking van een product belangrijker zijn dan het product zelf. De juiste verpakking en merkconsistentie uitstraling zijn dan ook onderdeel van een succesvolle marketingcommunicatie strategie. In de strijd met A-merken gaat het erom dat jouw huismerk (PL) door de consument herkent wordt als een betrouwbaar en aantrekkelijk alternatief. Trekt jouw verpakking hierbij niet de aandacht? Dan mis je mogelijk kansen.
Daarbij komt ook nog de druk om een toenemend aantal projecten op te leveren in een steeds kortere time to market. Consumenten worden veeleisender en een productinnovatie eerder dan de concurrent op het schap hebben maakt het verschil. De constante flow aan nieuwe producten, wijzigingen van bestaand of promotionele acties maakt het behouden van overzicht en inzicht t.b.v. merkconsistentie nog uitdagender.
Met Artwork Connect krijg je volledige grip op de Design to Consumer (D2C) keten.
Alle stappen maken deel uit van een helder, gestructureerd en gestandaardiseerd proces. Hierdoor kan je gemakkelijk samenwerken en ben je altijd up to date over de voortgang. Daarnaast zorgt de samenwerkingsstructuur ervoor dat er geen versies meer in de mist verdwijnen en ben je af van waslijsten aan mails over hetzelfde onderwerp. Dat scheelt tijd!
Kwalitatief hoogwaardige en complete data. Vergeet het zoeken in twintig verschillende databases en het doorbladeren van tientallen verschillende versies. Voortaan vind je alles wat je nodig hebt voor je verpakking en eindproduct in één gestructureerde omgeving.
Door gestructureerd vanuit één omgeving te werken bespaar je veel tijd en voorkom je onnodige correcties door miscommunicatie of onduidelijkheden. Daarbij ben je altijd in control over welke verpakking het productieproces ingaat en voorkom je dus missers die leiden tot faalkosten.
Altijd herkenbaar en consistent zijn in je merkuitstraling, zowel online als offline. Dat is geregeld met Artwork Connect. Je beheert en ontsluit alles vanuit één bron en je kunt gemakkelijk uitingen vergelijken. Het resultaat: geen afwijkende resultaten meer over de diverse kanalen.
Met het bulk volume binnen retail is een gestroomlijnd en veilig proces belangrijk. Binnen Artwork Connect staat alle data van zowel de fysieke verpakking als digitale uitingen (packshots) op een veilige centrale plek en ontsluiting naar derden gebeurt op basis van duidelijke rollen en rechten. Met slimme flows voorkom je bovendien veel manuele handelingen en eindeloze stromen e-mails over hetzelfde onderwerp. Het resultaat? Minder ruis op de lijn en meer overzicht, waardoor het makkelijker is om de merkconsistentie te borgen.
Artwork Connect draait om een eenduidige en gebruiksvriendelijke omgeving. Binnen 3 clicks ben je op de juiste plek en er is geen uitgebreide training noodzakelijk om zelfstandig aan de slag te kunnen. De omgeving en processen kennen een hoge mate van standaardisatie op basis van best practice voorbeelden, maar tegelijk ben je wel flexibel om op onderdelen dit te customizen naar de behoeftes specifiek voor jouw organisatie. Daarnaast is Artwork Connect een open systeem, waardoor je met slimme API-koppelingen de “single source of truth” binnen jouw organisatie zeker stelt.
Je doorloopt in Artwork Connect een aantal stappen die ervoor zorgen dat je snel én zelfstandig aan de slag kunt.
In deze fase kaderen we het proces. Wie zijn er allemaal betrokken bij het ontwerpen en uitrollen van de verpakkingen? En wat zijn de doelen en het beoogde eindresultaat?
De volgende stap is het goed vastleggen en inrichten van het hele design-to-consumerproces. Het eventueel migreren van belangrijke data vanuit andere bronnen naar Artwork Connect maakt hier ook deel van uit.
Natuurlijk is het belangrijk dat je medewerkers Artwork Connect leren kennen. Ze moeten prettig met en in het systeem kunnen werken. We trainen daarom alle gebruikers, zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van de vele handige features van Artwork Connect.
Zijn je medewerkers en organisatie thuis in Artwork Connect? Dan is het tijd om te gaan ontwerpen! Uiteraard kun je ook in de gebruiksfase altijd terugvallen op een deskundige helpdesk.
Is Artwork Connect eenmaal ‘up and running’ en goed ingericht? Dan kun je er de vruchten van gaan plukken. Reken met Artwork Connect op een schaalbare procesoplossing die, versnelling, reductie van (faal)kosten en vergroting van je zelfstandigheid brengt. Bovendien vergroot je de merk cohesie tussen al je verpakkingslijnen en verkoopkanalen en bouw je zo verder aan de perfecte beleving van jouw (retail) merk.
Heb je nog vragen of wil je Artwork Connect met eigen ogen ontdekken? Neem dan gerust contact met ons op!
Succesverhalen van Artwork Connect die impact creëren binnen de organisatie.
Van een omslachtige werkmethode naar een systeem dat het logistieke proces veel efficiënter ondersteund.
Van versnippering van verpakkingsdata en afhankelijkheid binnen de keten naar rust door inzicht en overzicht.
De mogelijkheid om alle merkinformatie te bewaren en beheren vanuit één plek met toegang tot je eigen data.
Wacht niet langer met het optimaliseren van jouw verpakkingsprocessen. Samen met Artwork Connect maak jij elk project overzichtelijk en worden alle artworks laagdrempelig bewerkbaar. Vraag nu een geheel vrijblijvend een demo aan.