Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV)

12 Jul
2022

De overheid heeft een vervolg gegeven aan het Akkoord Verbetering Productsamenstelling.
Sinds 2022 geldt de nieuwe Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV).

Met deze aanpak moet het voor de consument makkelijker worden om te kiezen voor gezonde voeding. En om ervoor te zorgen dat minder mensen te zwaar zijn of worden en hierdoor chronische ziekten ontwikkelen.

De voedingsmiddelenindustrie heeft al stappen gemaakt. Belangrijk aandachtspunt blijft het verder reduceren van zout, suiker en verzadigd vet in producten.

Met de NAPV stelt de overheid nieuwe eisen aan producten. Aan de hand hiervan verbeteren levensmiddelenproducenten de samenstelling van de producten. De keuze voor producten met minder zout, suiker en verzadigd vet genieten de voorkeur.

Heb je een product verbeterd en heeft het een nieuwe samenstelling gekregen? Dan is het wijzigen van de informatie op de verpakking eenvoudig georganiseerd met Artwork Connect.

Blogs

5 Manieren om snel werk over te nemen

Het is eindelijk zomer, tijd voor vakantie! Heerlijk als je zelf weg bent, maar als je een paar weken het werk van een collega overneemt kan dit voor frustratie zorgen. Het kan zijn dat je geen overdacht hebt gekregen en wekenlang alleen maar in verschillende mailboxen aan het zoeken bent naar de laatste status van...

Blogs

Terugblik 2022

Het is weer de tijd van het jaar om terug te blikken op wat er allemaal gebeurd is. We begonnen 2022 met positief nieuws. De wereld gaat langzaam weer open. Dat betekent weer meer mogelijkheden voor productie en commercie. Helaas kwam er al snel een einde aan het positivisme. De achterstand in productie is door de c...

Blogs

Duurzaamheid steeds belangrijker voor verpakkingen

Een deel van de consumenten wordt zich steeds bewuster van de voetafdruk van hun voedsel: van de impact op het milieu en klimaat, maar ook van de impact op hun eigen gezondheid. Ze stellen steeds hogere eisen aan de manier waarop voedsel geproduceerd wordt. Dit geldt ook voor de verpakkingen. Consumenten willen min...

Deze website maakt gebruik van cookies, door “Accepteren" staat u dit toe, We gebruiken cookies om de beste ervaring op onze website te bieden. Als je deze site blijft gebruiken, gaan we ervan uit dat je hier tevreden mee bent. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie.