Wij weten allemaal dat een verpakking een van de belangrijkste onderdelen is van je product. De verpakking beschermt niet alleen het product tijdens transport en opslag, het is ook nog de uitgelezen plek om je merk te laten zien aan de consument. Daarnaast moet de informatie op de verpakking voldoen aan de wettelijke eisen.
Naast fouten op de verpakking zijn er ook fouten in productie, zoals metaal of plastic in producten of besmettingen met salmonella.
Al deze fouten/ verbetermogelijkheden kosten geld. Producten laten terughalen en vernietigen is zonde van het werk en de grondstoffen. Daarnaast kan het ook voor komen dat consumenten het misschien niet opnieuw kopen. Bovendien doet een dergelijke misser in de (online)winkel afbreuk aan je merk.
Je wilt voorkom dat productie stil ligt en de vastgestelde planning gewoon gehaald wordt. Het spreekt voor zich dat een terugroepactie vermeden moet worden.
1. Gebruik altijd de laatste versie van het artwork
Misschien een beetje een open deur, maar het zal maar gebeuren dat niet de laatste versie gebruikt wordt in productie. Waardoor er iets niet goed op de verpakking staat, terwijl dit wel aangepast was.
2. Werk vanuit één bron
De kans op fouten, door missen van feedback of informatie, is hierdoor kleiner. Met het werken vanuit één bron is het ook makkelijker om de laatste versie bij de hand te hebben.
3. Laat de juiste mensen (kwaliteit, productie, marketing etc.) het artwork controleren
Wanneer meerdere mensen de laatste versie hebben kunnen zien en controleren, is de kans op fouten minder groot.
4. Stem het design af met de lithograaf en/of drukker
Een verpakking is een uiting van je merk naar consumenten. Daarom is het goed om van te voren te controleren of het idee ook goed tot uiting kan komen in de realiteit. Hiervoor is het van belang dat de mensen met specialistische kennis ook een blik werpen op het artwork.
5. Neem een drukspecialist mee bij de (1e) belangrijke druk om kleuren af te stemmen
Er is maanden gewerkt aan een mooie nieuwe verpakking. Door een specialist mee te nemen bij de 1e druk, kunnen er op dat moment nog aanpassingen gedaan worden om de uitstraling van je merk te waarborgen.
Informatiebeveiliging is een belangrijk speerpunt. Data die over klanten en processen gaat dient natuurlijk met de grootste zorg beschermd te worden. Iedereen weet dat een hack enorme (financiële en imago) schade tot gevolg kan hebben. Data is onbereikbaar en processen komen stil te liggen. Hoe ga je er dan toch voo...
Bedrijven in de voedingssector krijgen vaker de vraag om te garanderen dat hun producten op een sociaal en milieuvriendelijke manier zijn gemaakt. Een belangrijke reden is de groeiende bezorgdheid van consumenten over de impact van hun aankopen op de planeet en de mensen die daarop leven.
Je hebt een artwork management tool maar je kunt niet meer bij je data. Dit betekent nogal iets. Wat de oorzaak ook is. Een technische storing, gegevensverlies, diefstal of faillissement van de softwareleverancier. De consequenties kunnen variëren van ongemak en verlies van productiviteit tot financiële schade en re...