Als levensmiddelenproducent en/of retailer ben je altijd waakzaam als het gaat om het voorkomen van een terughaalactie. Toch kan dit de beste overkomen.
Of het nu gaat om een productiefout, een houdbaarheidsdatum die niet klopt, of een fout op het etiket, het updaten van een verpakking is tegenwoordig regelmatig aan de orde.
Je hebt als levensmiddelenproducent en/of retailer verantwoordelijkheden. In de praktijk kan het soms zo ver gaan dat je moet kiezen tussen het uit de handel nemen van een product of een recall. Consumenten moeten ook geïnformeerd worden (via media en/of winkels). Dit leidt niet alleen tot hoge kosten, maar het imago van je product en bedrijf lopen mogelijk ook schade op.
Het alom bekende gezegde is ook hier van toepassing; voorkomen is altijd beter dan genezen.
Snelheid, focus, en vertrouwen zijn dan key. Maar hoe manage je dit?
In de packaging wereld weet iedereen dat het snel kunnen schakelen en beschikken over de laatste data het verschil kan maken.
Zorg daarom dat je beschikt over een tool die het uitbrengen van een nieuwe verpakking makkelijker maakt. Uiteindelijk gaat het niet altijd om het aanpassen van 1 artwork maar soms ook om meerdere SKU's.
Met behulp van de juiste artworkmanagement tool hoef je niet na te denken over de archivering van de laatste versie of je mailbox door te scrollen op zoek naar die ene PDF.
Je maakt het jezelf makkelijk omdat;
Wil je meer weten over onze artworkmanagement oplossing en wat dit voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op, wij helpen je graag op weg!
De consumentenvraag in de detailhandel van voedingsmiddelen is de afgelopen jaren sterk veranderd. In plaats van alleen maar te letten op prijs en kwaliteit van voedselproducten, zijn consumenten nu meer geïnteresseerd in aspecten, zoals duurzaamheid, gezondheid en gemak.Als gevolg hiervan moeten speciaalzaken en s...
Wij weten allemaal dat een verpakking een van de belangrijkste onderdelen is van je product. De verpakking beschermt niet alleen het product tijdens transport en opslag, het is ook nog de uitgelezen plek om je merk te laten zien aan de consument. Daarnaast moet de informatie op de verpakking voldoen aan de wettelijk...
Werkt jouw bedrijf al met GS1 Data Source? Deze centrale databron, waarin leveranciers en fabrikanten productdata kunnen publiceren en delen met retailers en groothandels, maakt een opmars. Zo willen retailers uit de tuin- en diersector de GS1 Data Source eind van dit jaar als enige databron gebruiken, voor meer...