Terughaalactie of recall; zo los je dit efficiënt op

9 Jun
2022

Als levensmiddelenproducent en/of retailer ben je altijd waakzaam als het gaat om het voorkomen van een terughaalactie. Toch kan dit de beste overkomen.

Of het nu gaat om een productiefout, een houdbaarheidsdatum die niet klopt, of een fout op het etiket, het updaten van een verpakking is tegenwoordig regelmatig aan de orde.

Je hebt als levensmiddelenproducent en/of retailer verantwoordelijkheden. In de praktijk kan het soms zo ver gaan dat je moet kiezen tussen het uit de handel nemen van een product of een recall. Consumenten moeten ook geïnformeerd worden (via media en/of winkels). Dit leidt niet alleen tot hoge kosten, maar het imago van je product en bedrijf lopen mogelijk ook schade op.

Het alom bekende gezegde is ook hier van toepassing; voorkomen is altijd beter dan genezen.

Maar wat als je nu wel in actie moet komen?

Snelheid, focus, en vertrouwen zijn dan key. Maar hoe manage je dit?
In de packaging wereld weet iedereen dat het snel kunnen schakelen en beschikken over de laatste data het verschil kan maken.

Zorg daarom dat je beschikt over een tool die het uitbrengen van een nieuwe verpakking makkelijker maakt. Uiteindelijk gaat het niet altijd om het aanpassen van 1 artwork maar soms ook om meerdere SKU's.
Met behulp van de juiste artworkmanagement tool hoef je niet na te denken over de archivering van de laatste versie of je mailbox door te scrollen op zoek naar die ene PDF.
Je maakt het jezelf makkelijk omdat;

  • Je snel overzicht creëert.  Dit uit zich in efficiency en snellere time to market.
  • Je de artwork(s) snel en volledig uit zet bij de juiste partijen.
  • Je easy de voortgang kunt volgen.
  • Je snel een go op de proof kunt geven.
  • En je daarmee uiteindelijk weer volledig in control bent.

Wil je meer weten over onze artworkmanagement oplossing en wat dit voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op, wij helpen je graag op weg!

Blogs

Consumententrends in de food detailhandel zorgen voor verandering

De consumentenvraag in de detailhandel van voedingsmiddelen is de afgelopen jaren sterk veranderd. In plaats van alleen maar te letten op prijs en kwaliteit van voedselproducten, zijn consumenten nu meer geïnteresseerd in aspecten, zoals duurzaamheid, gezondheid en gemak.Als gevolg hiervan moeten speciaalzaken en s...

Blogs

De meest voorkomende fouten op consumentenverpakkingen en hoe ze te voorkomen

Wij weten allemaal dat een verpakking een van de belangrijkste onderdelen is van je product. De verpakking beschermt niet alleen het product tijdens transport en opslag, het is ook nog de uitgelezen plek om je merk te laten zien aan de consument. Daarnaast moet de informatie op de verpakking voldoen aan de wettelijk...

Blogs

Duik in de GS1 datapool

Werkt jouw bedrijf al met GS1 Data Source? Deze centrale databron, waarin leveranciers en fabrikanten productdata kunnen publiceren en delen met retailers en groothandels, maakt een opmars. Zo willen retailers uit de tuin- en diersector de GS1 Data Source eind van dit jaar als enige databron gebruiken, voor meer...

Deze website maakt gebruik van cookies, door “Accepteren" staat u dit toe, We gebruiken cookies om de beste ervaring op onze website te bieden. Als je deze site blijft gebruiken, gaan we ervan uit dat je hier tevreden mee bent. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie.