Als marketingverantwoordelijke (marketingdirecteur of -manager) wil jij vooral het overzicht houden over al jouw merken. Wie is met wat bezig? Hoe verdeel ik het beschikbare budget evenwichtig over verschillende kanalen zodat er in alle uitingen een uniforme merkuitstraling ontstaat? En hoe houd ik de route van ontwerp naar marktintroductie zo kort en overzichtelijk mogelijk?
Whitepaper download Marketing Director
Meer artikelen
10 tips voor een duurzame verpakking
Een deel van de consumenten wordt zich steeds bewuster van de voetafdruk van hun voedsel: van de impact op het milieu en klimaat, maar ook van de impact op hun eigen gezondheid. Ze stellen steeds hogere eisen aan de manier waarop voedsel geproduceerd wordt. Dit geldt ook voor de verpakkingen.
PIM-systeem: de sleutel tot een snellere time to market en meer verkoopkanalen
en Product Information Management-systeem (PIM) is software waarmee je al je productinformatie op één plek kunt beheren én vervolgens efficiënt kunt delen op verschillende platforms en via meerdere verkoopkanalen. En dat is handig, want de hoeveelheid productdata neemt snel toe. Consumenten willen steeds meer relevante informatie hebben voordat ze een product kopen. Een foto en
Beheer productinformatie met gemak: alles wat je moet weten over een PDM-systeem
Zoals je weet is er voor het ontwerpen en ontwikkelen van een product veel productinformatie nodig. Technische specificaties, prijsinformatie, materialen, ingrediënten, etc. Met een PDM-systeem kun je al deze productdata op één plek beheren en toegankelijk maken voor iedereen die de gegevens nodig heeft, tijdens de hele levenscyclus van een product. Het doel van product