Krijg als private label meer grip op verpakkingen

Als private label organisatie produceer je voor merken. Alhoewel je voor (merk)verpakkingen niet in de lead bent voor de ontwikkeling, heb je wél een belangrijke controlerende functie. Daarbij ben je voor het productieproces wel verantwoordelijk en zorgen verstoringen rondom de verpakking direct voor extra druk op jouw productieproces. Artwork Connect helpt jou om sneller, slimmer en efficiënter samen te werken rondom verpakkingen.

Werken aan je eigen merkontwikkeling

In tegenstelling tot veel A-merk producenten ben jij als fabrikant van private labels vaak aan het werk voor veel diverse merken. Dit betekent automatisch dat je te maken hebt met veel verschillende verpakkingen en projecten. Controleren van nieuwe verpakkingen en het uitleveren aan jullie toeleveranciers (o.a. drukkerijen) gaat vaak via meerdere afdelingen. Feedback of vragen komen hierbij vaak ongestructureerd binnen en het behouden van overzicht en inzicht is uitdagend.

Het controleproces staat vaak onder tijdsdruk en hierbij is vergelijken en inhoudelijk goed feedback geven vaak lastig en tijdrovend. Tegelijk is zorgvuldigheid heel belangrijk, want correcties zijn tijdrovend en kostenverhogend, helemaal als het pas na productie wordt geconstateerd. Hoe zorg je dan dat feedback via een gestroomlijnd proces wordt verzameld en je in de controlerende rol als PL-partij jouw klant tijdig en juist kunt voorzien van input?

Tegelijk gebruik je de geaccordeerde artworks in jouw productieproces. Dit betekent dat je overzicht en inzicht nodig hebt over welke verpakkingen in omloop zijn. Daarbij wil je bijvoorbeeld gemakkelijk kunnen zien welke verpakkingen een bepaald keurmerk bevat of wat de impact is van een stansmes dat wijzigt door aanpassingen van de productielijn. Tegelijk wil je ook grip houden op de verpakkingen die jouw leverancier gebruikt voor hun drukproces. Is dit de meest actuele versie en is de gedrukte verpakking conform de data die is aangeleverd? Switchen van leverancier? Dat kan alleen snel en gemakkelijk als je óók zelf de data tot je beschikking hebt die de nieuwe leverancier nodig heeft.

Artwork Connect: optimale snelheid, kwaliteit en merkconsistentie

Versnel je time to market met wel 50%

Alle stappen maken deel uit van een helder, gestructureerd en gestandaardiseerd proces. Hierdoor kan je gemakkelijk samenwerken en ben je altijd up to date over de voortgang. Daarnaast zorgt de samenwerkingsstructuur ervoor dat er geen versies meer in de mist verdwijnen en ben je af van waslijsten aan mails over hetzelfde onderwerp. Dat scheelt tijd!

Maak je project altijd 100% compleet

Kwalitatief hoogwaardige en complete data. Vergeet het zoeken in twintig verschillende databases en het doorbladeren van tientallen verschillende versies. Voortaan vind je alles wat je nodig hebt voor je verpakking en eindproduct in één gestructureerde omgeving.

Bespaar > 35% op verpakkingskosten

Door gestructureerd vanuit één omgeving te werken bespaar je veel tijd en voorkom je onnodige correcties door miscommunicatie of onduidelijkheden. Daarbij ben je altijd in control over welke verpakking het productieproces ingaat en voorkom je dus missers die leiden tot faalkosten.

100% merkconsistent door de keten

Altijd herkenbaar en consistent zijn in je merkuitstraling, zowel online als offline. Dat is geregeld met Artwork Connect. Je beheert en ontsluit alles vanuit één bron en je kunt gemakkelijk uitingen vergelijken. Het resultaat: geen afwijkende resultaten meer over de diverse kanalen.

Zo helpt Artwork Connect jou

Het controleren en distribueren van verpakkingen gaat met Artwork Connect een stuk sneller omdat je alle gegevens en assets bewaart en bewerkt in één centrale omgeving. Het verbeterde overzicht dat zo ontstaat, geeft je 100% grip op de verpakkingen die jij gebruikt in het productieproces. Daarbij wordt je ondersteund met handige features, waardoor het controleproces geen tijdrovende en handmatige klus meer is. Zo haal je sneller, completer en duidelijker feedback op én ben je hiermee dus een proactieve partner van jouw private label klant.

Tegelijk biedt Artwork Connect je de mogelijkheid om verpakkingen in hoge resolutie te bewaren en bekijken. Veel zoekwerk in mappen en e-mails om tot de informatie en data te komen die je nodig hebt is dan ook verleden tijd. Doordat je ook editeerbare data beheert in Artwork Connect en deelt vanuit 1 omgeving creëer je veel meer grip en zelfstandigheid richting leveranciers. Geen discussies meer of aanlevering wel tijdig was en of de fout niet al in het drukwerk zat, alles is eenvoudig terug te vinden via een geborgde tijdlijn.

Natuurlijk is veiligheid van data en proces topprioriteit binnen Artwork Connect. Je wilt immers voorkomen dat een veiligheidslek zorgt voor een enorme verstoring van het productieproces. Op basis van rollen en rechten leg je nauwkeurig vast wie wie welke artworks kan zien en bewerken. Zo gaan verpakkingen pas de deur uit als alle betrokken en bevoegde medewerkers tevreden zijn met het eindresultaat.

Het resultaat mag er zijn: een mooie visuele weergave en inzichtelijke structuur voor een korte en dynamische keten.

“Dankzij Artwork Connect geen 40 e-mails meer over een inprint-etiketje”

– Frank Derksen, manager inkoop bij Group of Butchers

In 4 stappen naar een perfect eindresultaat

Je doorloopt in Artwork Connect een aantal stappen die ervoor zorgen dat je snel én zelfstandig aan de slag kunt.

  • Strakke processen, meer snelheid en minder fouten

    Ga je aan de slag met Artwork Connect? Reken dan op een proces dat van controle tot uitrol snel, compleet, efficiënt, veilig en met weinig faalkosten verloopt. De doorlooptijd en time-to-market worden korter, terwijl je altijd inzicht houdt in de verpakkingen die over jouw productielijnen lopen. Door de geautomatiseerde, duidelijk gestructureerde workflows én handige tools schrap je veel manuele en foutgevoelige handelingen. Het eindresultaat is sneller, beter en flexibeler kunnen schakelen met klanten en toeleveranciers.

    Heb je nog vragen of wil je Artwork Connect met eigen ogen ontdekken? Neem dan gerust contact met ons op!

    Zij gingen je voor

    Succesverhalen van Artwork Connect die impact creëren binnen de organisatie.

    Group of Butchers

    Een gestroomlijnde werkwijze waarbij een mooie visuele weergave structuur biedt aan de korte en dynamische keten.

    Jumbo

    De mogelijkheid om alle merkinformatie te bewaren en beheren vanuit één plek met toegang tot je eigen data.

    The Greenery

    Een upgrade van een klassiek data systeem naar een nieuw artwork data systeem voor het makkelijk, veilig en beheersbaar managen van verpakkingen en fusten.

    We zijn trots om samen te werken met deze opdrachtgevers

    Continu grip op al jouw artworkprojecten

    Wacht niet langer met het optimaliseren van jouw verpakkingsprocessen. Samen met Artwork Connect maak jij elk project overzichtelijk en worden alle artworks laagdrempelig bewerkbaar. Vraag nu een geheel vrijblijvend een demo aan.

    Versnel je time to market tot wel 50%
    Bespaar > 35% op verpakkingskosten
    Maak je project altijd 100% compleet
    100% merkconsistent door de keten
    Demo aanvragen