Krijg als A-merk meer grip op je verpakkingen en merk

Onderscheidende en tegelijk consistente merkuitingen realiseren die zorgen dat consumenten zich verbonden voelen met jouw merk(en) is uitdagend. Daarbij is snelheid in een concurrerende markt cruciaal. Innovaties en nieuwe producten moeten snel op het schap staan om de concurrent voor te blijven. Bij het ontwerpen en uitrollen van je verpakkingen stuit je naast de uitdagingen die in de retail terugkomen ook op branchespecifieke vraagstukken.

Artwork Connect helpt jou om sneller, slimmer en efficiënter te werken aan merkconsistente uitingen verpakkingen. Op het schap én online.

Werken aan je eigen merkontwikkeling

Als fabrikant ben je vaak helemaal zelf verantwoordelijk voor merkontwikkeling én productie. Jouw A-merk ligt via diverse retailkanalen in de schappen en wordt ook online verkocht. Dit betekent per definitie dat je veel moet schakelen met diverse stakeholders zowel intern als extern. Elk detail moet kloppen, want een afwijking in de uitstraling of fout in de declaratie of maatvoering zorgt direct voor tijdsvertraging en kostenverhoging.

Juist omdat jij een grote ketenverantwoordelijkheid met diverse schakels hebt, heb je behoefte aan een goed artworkmanagementsysteem. De basis begint bij het bieden van overzicht en inzicht over alle verpakkings uitingen. Je wilt per definitie alle informatie en data ten behoeve van verpakkingen vanuit 1 bron managen. Denk hierbij aan artworks, packshots, stansmessen, declaraties, etc. Tegelijk is het faciliteren van een gestroomlijnd en robuust proces belangrijk, waardoor je als merkverantwoordelijke kunt focussen op de inhoud in plaats van administratieve randzaken.

Als A-merk is een uniforme merkbeleving belangrijk en zijn verpakkingswijzigingen van groot tot klein regelmatig aan bod. Vaak in projectvorm, omdat wijzigingen bijvoorbeeld op het gebied van wetgeving of ingrediënten snel impact hebben op een hele range aan verpakkingen. Hoe voorkom je dan inconsistentie of erger nog onjuiste verpakkingen op het schap of online?

Snelheid is key. Ten eerste om de concurrentie voor te blijven en ten tweede, omdat vertragingen leiden tot extra kosten of omzetderving. Planningen komen al snel onder druk te staan, omdat er per definitie veel stakeholders betrokken zijn met ieder zijn eigen agenda en belangen. Dit vereist goed geordende workflows en communicatiestromen. Je wilt snel van A naar B en hierbij mag snelheid niet ten koste gaat van kwaliteit of merkconsistentie.

Artwork Connect: optimale snelheid, kwaliteit en merkconsistentie

Versnel je time to market met wel 50%

Alle stappen maken deel uit van een helder, gestructureerd en gestandaardiseerd proces. Hierdoor kan je gemakkelijk samenwerken en ben je altijd up to date over de voortgang. Daarnaast zorgt de samenwerkingsstructuur ervoor dat er geen versies meer in de mist verdwijnen en ben je af van waslijsten aan mails over hetzelfde onderwerp. Dat scheelt tijd!

Maak je project altijd 100% compleet

Kwalitatief hoogwaardige en complete data. Vergeet het zoeken in twintig verschillende databases en het doorbladeren van tientallen verschillende versies. Voortaan vind je alles wat je nodig hebt voor je verpakking en eindproduct in één gestructureerde omgeving.

Bespaar > 35% op verpakkingskosten

Door gestructureerd vanuit één omgeving te werken bespaar je veel tijd en voorkom je onnodige correcties door miscommunicatie of onduidelijkheden. Daarbij ben je altijd in control over welke verpakking het productieproces ingaat en voorkom je dus missers die leiden tot faalkosten.

100% merkconsistent door de keten

Altijd herkenbaar en consistent zijn in je merkuitstraling, zowel online als offline. Dat is geregeld met Artwork Connect. Je beheert en ontsluit alles vanuit één bron en je kunt gemakkelijk uitingen vergelijken. Het resultaat: geen afwijkende resultaten meer over de diverse kanalen.

Zo helpt Artwork Connect jou

Structuur aanbrengen in het gehele proces, van het ontwerp tot de daadwerkelijke productie en distributie van een verpakking in één systeem. Dat regel je met Artwork Connect. De applicatie toont steeds de volgende stap in het project en logt alle activiteiten, waardoor jij als merkeigenaar altijd weet waar je aan toe bent. Samenwerken met betrokken stakeholders intern én extern wordt zo maximaal gefaciliteerd. Door slimme automatiseringen en overzichten kun je sturen op de uitzonderingen en realiseer je oplevering van projecten op tijd en binnen budget.

Doordat je alle gegevens, artwork data en input bewaart en bewerkt in één centrale omgeving heb je altijd overzicht in de merkuitingen die bestaan of worden gecreëerd. Het bewaren van merkconsistentie van verpakkingen op het schap als online is hierdoor veel gemakkelijker. Daarbij kun je gebruik maken van handige vergelijkingstools en centraliseer je feedback, waardoor de kans op fouten of ruis tijdens ontwikkeling minimaal wordt. Daarnaast is versiebeheer geregeld binnen Artwork Connect, waardoor wijzigingen altijd op het laatste bestand plaatsvinden.

Natuurlijk is de veiligheid van jouw merk data en proces geregeld met Artwork Connect. Het systeem werkt met afgebakende rollen en rechten waardoor je zelf kunt bepalen wie wat kan zien en bewerken. Zo gaan designs pas de deur uit als alle betrokken en bevoegde medewerkers tevreden zijn met het eindresultaat. Daarbij kun je middels API-koppelingen ook zorgen dat informatie tussen Artwork Connect en andere systemen versleuteld wordt gedeeld of opgehaald en voorkom je dus dat er op meerdere plekken dezelfde informatie moet worden bijgewerkt en beheerd.

Het resultaat mag er zijn: een mooie visuele weergave en inzichtelijke structuur voor een korte en dynamische keten.

In 4 stappen naar een perfect eindresultaat

Je doorloopt in Artwork Connect een aantal stappen die ervoor zorgen dat je snel én zelfstandig aan de slag kunt.

  • Gestroomlijnde processen, altijd consistent en snellere oplevering

    Ga je aan de slag met Artwork Connect? Reken dan op een proces oplossing van ontwerp tot uitrol die helpt om snel, compleet, efficiënt, veilig en met weinig faalkosten sprekende merkuitingen te realiseren. De time-to-market worden korter, terwijl je overzicht houdt over de merkconsistentie van al je verpakkingslijnen en verkoopkanalen. Met geautomatiseerde, duidelijk gestructureerde workflows schrap je veel manuele en foutgevoelige handelingen en voorkom je kans op ruis. Het eindresultaat is in een keer goed, waardoor je sneller en kostenefficiënter nieuwe merkuitingen realiseert.

    Heb je nog vragen of wil je Artwork Connect met eigen ogen ontdekken? Neem dan gerust contact met ons op!

    Zij gingen je voor

    Succesverhalen van Artwork Connect die impact creëren binnen de organisatie.

    Group of Butchers

    Een gestroomlijnde werkwijze waarbij een mooie visuele weergave structuur biedt aan de korte en dynamische keten.

    Jumbo

    De mogelijkheid om alle merkinformatie te bewaren en beheren vanuit één plek met toegang tot je eigen data.

    The Greenery

    Een upgrade van een klassiek data systeem naar een nieuw artwork data systeem voor het makkelijk, veilig en beheersbaar managen van verpakkingen en fusten.

    We zijn trots om samen te werken met deze opdrachtgevers

    Continu grip op al jouw artworkprojecten

    Wacht niet langer met het optimaliseren van jouw verpakkingsprocessen. Samen met Artwork Connect maak jij elk project overzichtelijk en worden alle artworks laagdrempelig bewerkbaar. Vraag nu een geheel vrijblijvend een demo aan.

    Versnel je time to market tot wel 50%
    Bespaar > 35% op verpakkingskosten
    Maak je project altijd 100% compleet
    100% merkconsistent door de keten
    Demo aanvragen