Jouw data veilig houden, zo doet Artwork Connect dat!

blog image data safety

Informatiebeveiliging is een belangrijk speerpunt. Data die over klanten en processen
gaat dient natuurlijk met de grootste zorg beschermd te worden.
Iedereen weet dat een hack enorme (financiële en imago) schade tot gevolg kan hebben. Data is onbereikbaar en processen komen stil te liggen. Hoe ga je er dan toch voor zorgen dat het verpakkingsproces niet stil komt te liggen?

We kunnen een heel technisch verhaal gaan schrijven maar wellicht wil je gewoon weten wat
Artwork Connect doet aan de beveiliging van jouw data. Is je data goed beschermd en kun je er altijd mee werken wanneer jij dit wilt? Dat gaan we hieronder aan je uitleggen.

Veiligheid

Je wilt altijd op een veilige manier toegang hebben tot je data op het moment dat het nodig is.
Daarom wil je dat je data veilig opgeslagen is.  

De data van Artwork Connect wordt opgeslagen in de Cloud in West-Europa.
Cloudopslag is veel veiliger dan je vermoedelijk denkt. Je verstuurt namelijk je gegevens over een beveiligde verbinding naar een datacenter (dat ongeveer net zo goed beveiligd is als Fort Knox). Er worden meerdere kopieën van je gegevens bewaard en dergelijke datacenters maken gebruik van de beste antivirussoftware.

Als gebruiker kun je zelf ook veel doen aan het veilig omgaan met je data. Artwork Connect beschikt standaard over toetsing van sterke wachtwoorden, 2 Factor Authenticatie en persoonsgebonden inloggen. Als organisatie kun je zelf bepalen wie je toegang geeft en welke rol je daarbij toekent.

Maakt je organisatie gebruik van Single Sign-On (SSO)? Dan kun je Artwork Connect hierop aansluiten, waardoor je nog steeds met 1 inlog kan werken.

Als softwareleverancier word je natuurlijk getoetst of je veiligheidsprotocol werkt zoals je zegt dat het werkt. Artwork Connect wordt dan ook met regelmaat onderworpen aan een zogenaamde PEN test. Een toets op kwetsbaarheden om te kijken of er in het systeem ingebroken kan worden. De security guidelines die wij hanteren voldoen aan de vereisten voor een veilige ontwikkeling van de software.
En de certificeringen die nodig zijn voor de juiste informatiebeveiliging worden nauwkeurig getoetst bij de partijen waar Artwork Connect mee samen werkt. Ook Artwork Connect werkt AVG compliant. Er wordt toezicht gehouden op de naleving van de regels rondom Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Daarnaast is het met een Service Level Agreement overeenkomst voor beide partijen duidelijk wat je kunt verwachten van de dienstverlening.

Continuïteit

Doordat je data in de Cloud is opgeslagen kun je bij een storing/calamiteit gewoon door blijven werken. Daar is een speciale back-up procedure voor zodat jouw data altijd bereikbaar blijft.

En zijn er veel collega’s tegelijkertijd met de data aan het werk dan wil je niet dat het systeem overbelast raakt.

Daarnaast biedt Artwork Connect de mogelijkheid om een zogenaamde Escrow overeenkomst af te sluiten. Simpel gezegd geeft Artwork Connect hiermee de garantie af dat wanneer Artwork Connect als bedrijf geen diensten meer levert jij voor geruime tijd kunt beschikken over werkende software. Zie het als een goede garantie regeling.

Meer artikelen

Blogs

Duik in de GS1 datapool

Werkt jouw bedrijf al met GS1 Data Source? Deze centrale databron, waarin leveranciers en fabrikanten productdata kunnen publiceren en delen met retailers en groothandels, maakt een opmars. Zo willen retailers uit de tuin- en diersector de GS1 Data Source eind van dit jaar als enige databron gebruiken, voor meer efficiëntie in de hele keten, betere

Blogs

Ontdek de nieuwe Nutri-Score

De Nutri-score… Hebben jullie deze al op de verpakkingen staan? Of zijn jullie het van plan? Lees dan vooral even verder. Het algoritme van de Nutri-Score is namelijk gewijzigd. En dat kan behoorlijk wat gevolgen hebben voor je brand en je verpakkingen.  Even snel back to the basics. Nutri-Score is een logo op de voorkant

Blogs

Ready to recall: terugroepacties uitvoeren of voorkomen

Een product recall… oef.. dat wens je echt niemand toe. 😱 Een recall is niet alleen erg vervelend voor je klanten, maar ook een kostbare en tijdslurpende aangelegenheid voor je bedrijf. En het kan het imago van je bedrijf flink schaden. Dus wees voorbereid. Het jaarlijks aantal recalls lijkt te blijven stijgen, ondanks alle strenge